נהיגה בשכרות – הינשוף

מכשיר הינשוף

מתחילת המאבק במכשיר ה"ינשוף" ועד היום אנו עדים לשינויים שחולל המאבק בדרך הבדיקה באמצעות מכשיר ה"ינשוף". מייד לאחר פרסום פסה"ד של כבוד השופט אטינגר והפרסום הרב שהיה בכלי התקשורת נזכר שר התחבורה להתייעץ עם שר הבריאות וחתם על אישור המכשיר.
סיומה של הפרשה הגיע עם פסיקה של בית המשפט העליון בהרכב של שלושה שופטים, רע"פ 8135/07 אהוד גורן:
בית המשפט העליון קובע כי אכן המכשיר לא אושר כחוק וכי תקנות התעבורה בענייני נהיגה בשכרות ואישור מכשיר ה"ינשוף", נוגדות את הפקודה אך מחליט כי הפגם הוא "טכני" ומכאן שהנזק שיגרם למדינה אם תתקבל טענות ההגנה הוא אדיר שכן יבוטלו כתבי אישום לא חוקיים ומכאן שהאינטרס הציבורי מבחינת בית משפט העליון היא דחיית הבקשה תוך שבית המשפט העליון קובע כי יש לתקן את התקנות שאינן מתאימות לפקודת התעבורה תוך 4 חודשים ומוסיף בפסקה האחרונה מסר לא פחות חשוב למשטרה ולכנסת:
ינשוף

ינשוף

" בחתימת הדברים יש לציין, כי מכתבי הטענות עולה תמונה שאינה בהירה דיה באשר לאופן השימוש בינשוף – הן מבחינת דיוקו וטווח הביטחון שיש לנקוט בו, והן מבחינת שיטות ההפעלה, לרבות חיוב נהגים לנסוע לאתרים מרוחקים לצורך ביצוע הבדיקה, וכבר צוין בהחלטתנו (מיום 30.6.08), כי אי קיומם של תנאי ההפעלה עלול לפגוע במשקלה הראייתי של הבדיקה. השאלות הללו קשורות, בין השאר, למידת הדיוק של תוצאות הבדיקה – ולאלה השלכה ישירה על האפשרות לבסס הרשעה. על הרשויות לתת לבן לטרוניות שעלו בפי המבקשים, ובהן גם העיכוב בבדיקה באחד המקרים. בית משפט זה עמד בעבר על כך שיש להסדיר את הטעון הסדרה ולהקפיד על יישום הכללים (בש"פ 6812/07 כהן נ' מדינת ישראל (לא פורסם); ע"פ 6901/07 סבא נ' מדינת ישראל (לא פורסם)). כל זאת, כאמור, מעבר להליך שלפנינו – התחום לשאלות ההסדרה החוקית בלבד."
כעת כל שנותר הוא לבדוק את המכשיר ולגלות עוד עובדות מעניינות לגבי הכשלים הקיימים בו בדרך ההפעלה והדיוק שלו.
כל מי שנפגע בעקבות שימוש במכשיר ה"ינשוף" אתם לא לבד. בשביל זה קם בלוג זה  ! !
אתם מוזמנים להגיב…

תגובה אחת to “נהיגה בשכרות – הינשוף”

  1. עברי Says:

    גם אני מנפגעי הינשוף.
    נתפשתי על עבירת נהיגה בשכרות ולצערי לא סרבתי להיבדק.

    האם ניתן לסרב ?

כתיבת תגובה